Photos New Zealand

Opdateret 2/6-16

3/4

Pakkedag.

Her til morgen stod vi op til en dejlig udsigt over til Auckland fra Devonport. Lidt skyer, som dækkede toppen af det store tårn. Efter morgenmad tog vi køreturen gennem Auckland og nåede ud på den anden side af byen. Vi fandt Apollo kontoret, hvor vi skal aflevere bilen i morgen, så ved vi hvor det er. Og vi har fundet en campingplads. De sidste par timer er gået med at pakke i kufferter. Først den mindste kuffert bliver flydt med tunge ting, så den kan komme op at veje de 23 kg. som den må. Vores udfordring er ikke vægt men plads. Her i aften er det sidste hyggeaften i New Zealand.

2/4

Auckland.

I dag er vi kørt ned til Devonport. En lille halvø nord for Auckland. Meget hyggeligt sted. Herfra gik der en færge over til det centrale Auckland. Efter en lille gåtur rundt i Devonport tog vi sejlturen. Færgen lagde til lige ud for Sky Tower. Vi gik nogle timer rundt i Auckland. Ikke den hyggelige by, som vi før har set andre steder. Virkede lidt fortravlet.

Til sidst gik vi op til det store tårn, hvor vi brugte nogle timer. Vi var 220 m. oppe i tårnet. Herfra var der rigtig god udsigt ud over Auckland med alle dens øer, broer og vand. Rigtig flot. Der var flere steder, hvor der var glas i gulvet, så man kunne se direkte ned. Det var lidt specielt at gå på.

Vi blev oppe i tårnet til det blev solnedgang. En flot solnedgang med mange røde skyer. Vi så alle lysene rundt i hele Auckland. Imponerende med alle disse lys.

Sidste rigtige oplevelses dag i New Zealand inden det i morgen er pakkedag.

1/4

Efterårsregn.

I dag har det regnet hele dagen. Ikke skybrud men alligevel en del regn. Og nok til, at men ikke går nogen tur. Bortset fra nogle flotte solbeskinnede skyer i morges har vi ikke set solen i dag.

Vi har i dag kørt rundt og set det, der var at se af udsigter – godt hundrede km. Vi er kørt fra Langs Beach og ud til Gulf Harbour.

Vi kan godt se, at efteråret har taget sit indtog her i New Zealand. Det er blevet køligere og mere skyet.

31/3

I dag tog vi turen ned til Whangarei Heads og videre om til Ocean Beach. Ude i vandet var der klipper og naturligvis et flot syn. På stranden var der en masse klipper. Dem skulle vi naturligvis op at klatre på. Det var en dejlig formiddag. Klipper og vand. Bagefter var tid til en dejlig smuk tur tilbage langs vandet. På turen tilbage så vi New Zealands måske næste flag. Et bregneblad og nogle stjerner – nu må vi se hvad det bliver.

Ved middagstid kørte vi ud til Waipu Caves. Her var der en Caves track. En gåtur på to gange to km. Der var ikke specielt noget at se. Men jeg fik da noget god motion. Bagefter stod det på caves. Dorthea og Ulla valgte at blive tilbage i bilen. Ulla havde lidt ondt i ryggen. En stor grotte. Lommelygten var heldigvis med. Der var rigtig mange flotte formationer inde i grotten. For at komme helt ind i grotten var man nødt til at gå i vand til knæene, så må skoene tørre bagefter. Halvvejs inde i grotten var der glowworms. Rigtig flot med alle disse ’stjernelys’. Når man slukkede lyset inde i grotten var der rigtig mørkt og man kunne rigtig se disse glowworms.

Lidt længere fremme var man nødt til at gå helt ned knæ for at komme igennem. Helt inde i grotten var der et stort rum – ’en Cathedral’. På et tidspunkt var der en, der spillede på blokfløjte. Det lød rigtig flot.

Efter et par timer var grotten set. Da jeg kom tilbage til bilen ville Dorthea gerne ned og se grotten, så jeg tog lige en tur mere sammen med hende.

Afslutningen på dagen blev en lille tur ud til Piroa Falls. Et vandfald – ikke det største og ikke det flotteste – men det var der. Vi er nu vendt tilbage til kysten og fundet et overnatningssted ved Langs Beach.

30/3

Klipper og pools.

I dag har vi kørt en lille tur, hvor vi begyndte med at se Whangarei Falls. Et stort højt vandfald som man faktisk kunne gå rundt om. En dejlig flot morgentur. Herfra kørte vi ad seværdighedsruten ud mod Matapouri, som ligger helt ude ved vandet. Et par kilometer inden Matapouri gik vi de sidste par kilometer ned til stranden og rund om nogle klipper og flot udsigt til andre klipper. Helt omme ved Matapouri kunne man krydse over til en anden strand – ved lavvande. Dorthea og jeg var helt omme ved Mermaid Pools. Det var en hård tur over en stor klippe. Først skulle vi op af en meget stejl skrænt. Det sidste stykke var der et ræb at hive sig op med. Og så turen over klippen og til sidst ned på den anden side, hvor der det sidste stykke var skarpe klippestykker. Men så var vi også ved Mermaid Pools. Dejlig svømmetur. Og så turen tilbage. Specielt ned af den stejle skrænt var svær for Dorthea.

Vi er nu kørt videre ned mod Whangarei Heads, hvor vi ca. halvvejs har slået lejr og set fin solnedgang.